19 listopada 2014

#2

Podobno pisząc wpis na bloga, najtrudniejsze jest zwykle pierwsze zdanie. Tak więc ja już mam je za sobą.
No i dopadła nas typowa, jesienna słota. Pisząc ten post, leżę w ciepłym łóżeczku i słucham elektryzującej muzyki, która chociaż odrobinę odciąga moją uwagę od okropnej, dołującej pogody. Jest bardzo wietrznie i deszczowo, co zawsze negatywnie wpływało na moje samopoczucie i humor.
 Będąc zaledwie kilkuletnim dzieckiem cieszyłam się, gdy mogłam bawić się całymi dniami wśród kolorowych liści, które spadały z drzew. Obecnie nie cieszą mnie ogołocone drzewa i tony liści w okolicznych lasach. Nie przepadam za jesienią. Uważam, że jest to najgorsza pora roku.
  A Wy?
Nasze poglądy na dane tematy nieustannie się zmieniają
Pamiętasz, jak będąc dzieckiem, cieszyłaś/eś się na przyjście Świętego Mikołaja? 
Jak lubiłaś/eś przytulać się do swoich rodziców, mówiąc, że ich kochasz? 
Jak wielką radość sprawiało Ci chodzenie do szkoły, zawieranie przyjaźni, uczenie się nowych rzeczy i angażowanie się w przedstawienia teatralne? 
Pamiętasz, jak w szkole podstawowej czy w przedszkolu śmiałeś/aś się z ludzi, którzy wyznawali sobie miłość? 
Jak nie potrafiłeś/aś sobie wyobrazić zimy bez lepienia śniegowego bałwana, ani dnia bez zabawy lalkami lub samochodzikami? 
Jak bałeś/aś się ciemności, tuląc do siebie pluszaka, jakby miał Cię ochronić przed nocnymi koszmarami?
  Jak cieszyłaś/eś się z każdego nadchodzącego dnia, wyczekując go z utęsknieniem i szkoda Ci było czasu na sen?
Teraz jesteśmy ,,doroślejsi”, a dorastając, pokonujemy kolejny etap swojego życia i z każdym dniem tracimy cząstkę swojej ,,niewinności”. Nie jesteśmy już słodkimi, uroczymi dziećmi, które zrobią wszystko, co tylko będą kazali im rodzice, bez słowa sprzeciwu.  Jesteśmy młodzi, ale lata, które już przeżyliśmy do tej pory, nauczyły nas wielu nowych rzeczy i pokazały mnóstwo doświadczeń. Teraz mamy własne poglądy na dane tematy i często nie chcemy słuchać osób trzecich, które chcą wtargnąć w nasze życie i je pozmieniać. Wydaje nam się, że wszystko zawsze się ułoży. 
Jednak czy na pewno nadal będziemy tacy sami?
Zmieniamy się nie tylko z wyglądu, lecz także z charakteru. Jesteśmy bardziej pewni siebie i swojej wiedzy. Sami dobieramy swoje towarzystwo i polegamy na godnych zaufania ludziach. Mamy przyjaciół, kolegów, znajomych, a niektórzy z Nas mają już nawet swoje drugie połówki. Zakochujemy się, oczywiście nie zawsze szczęśliwie. Popełniamy błędy i na ich podstawie nadal się uczymy i w ten sposób dorastamy coraz bardziej. Wypieramy ze swoich myśli resztki dzieciństwa, gubiąc gdzieś po drodze bezinteresowność i szczerość. Bo tylko dzieci potrafią być do końca szczere. My, młodzież, bardzo często kłamiemy, oszukując nie tylko otaczających nas ludzi, lecz także samych siebie. Po jakimś czasie uzależniamy się od kłamstwa i sami zaczynamy wierzyć  w to, co opowiadamy.  To także jest część etapu naszego dorastania.
A gdzie podziewa się bezinteresowność?
Niegdyś nie zastanawialiśmy się nad tym, czy pomagając rodzicom dostaniemy za to jakąś nagrodę. Jedyną nagrodą było słowo ,,Dziękuję”, które teraz powoli zaczyna tracić w naszych oczach swoją wartość. Za wszystko, co robimy, spodziewamy się zapłaty (świadomie, bądź też niekoniecznie). Powstaje mnóstwo blogów lifestyle, które prowadzą coraz to młodsze dziewczyny, zachęcone sukcesami starszych koleżanek i współpracami z firmami. Jaki jest tego sens, skoro większość tych dziewczyn nawet nie czerpie radości z pisania, tylko z otrzymywania przesyłek i zamówień?

Dorastając, gubimy prawdziwy sens naszego życia i swoje prawdziwe ,,ja”, przystosowując się w ten sposób do świata, w którym żyjemy.  Większość ludzi udaje kogoś, kim nie są, co jest absolutnie równoznaczne z utratą całkowitą resztki ,,człowieczeństwa”.


_____________________________________________________________________



54 komentarze:

  1. Ciekawy blog , obserwuje. Zapraszam do siebie. Myśle ,że będę tu często zaglądać :)
    http://bloomingangel96.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę że ty też zaczynasz swoją przygodę z blogowaniem! :) Świetny post i zapraszam do mnie :)

    http://melbrix-magazine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nienawidze jesieni. Wiatr, zimno, deszcz. Za to czekam na 6 grudnia!♥

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj tak, zmieniamy się z czasem...
    Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  5. też już zaobserwowałam wcześniej

    OdpowiedzUsuń
  6. super !

    Zapraszam również do mnie, drugie życie mojego bloga, z tej
    okazji rozdanie z nivea ♥
    http://sandi-beauty-lifestyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. zapraszam na konkurs promujący blogi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja lubię jesień, dawałam o tym upust na moim blogu :) Pozdrawiam ciepło i powodzenia w blogowaniu!

    OdpowiedzUsuń
  9. dzięki za odwiedzinki, no trzeba mieć co pisać

    OdpowiedzUsuń
  10. Super, że się rozpisujesz i że masz o czym pisać, pozdrawiam :*
    http://madgirl96.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Człowiek nieustannie się zmienia, to fakt. Wszystko jest za sprawą przeżytych doświadczeń ;). Bardzo podoba mi się jak piszesz. Wiesz co chcesz przekazać i sprawnie to robisz! Pozdrawiam :).

    http://miacocolino.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawy tekst:)
    Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  13. Chodzić do szkoły nigdy nie lubiłam :D
    P.S fajnie piszesz :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nawet lubię jesień :) No ale ten kto zauważyć to dziś już padał pierwszy śnieg! ;c
    Obserwuję
    patkaa-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Jesień jest śliczna, ale jak nie jest specjalnie zimno.
    Obserwuję bloga :)

    http://buteleczka-szczescia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Jesień jest piękna trzeba tylko dostrzec jej uroki :) Aczkolwiek ostatnimi dniami jest to trudne :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Powodzenia w prowadzeniu bloga :)

    rzetelne-recenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajny blog ! Obserwujemy ? :) Zapraszam serdecznie do siebie !:
    http://nussy99.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. @Bo on jest tylko dostepny w Empiku. ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. świetny post :) http://loveit0807.blogspot.com/2014/11/ulubiency-pazdziernika.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  21. Masz 100% rację. Zmieniamy się. Nie robimy tego co wcześniej i nie cieszymy się tym czym kiedyś. Takie jest życie. Przechodzimy na różne etapy. Życie jest jak gra, tak powiedział pewinien sławny pisarz.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawie napisane :) zostaję:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zgadzam się z twoimi słowami, bardzo dobry post, pięknie napisane nie wiem co dodać. Zapowiada się bardzo dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Powiem Ci, że przeczytałam Twój wpis z wielkim zaciekawieniem :) Przyjemnie tutaj :)
    Pozdrawiam !

    http://rozmarzonaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Masz świetny blog i na pewno będę go odwiedzała częściej <333 nie mogę się doczekać następnego rozdziału :* *-*

    OdpowiedzUsuń
  26. Właśnie wczoraj zwróciłam uwagę na bezinteresowność, robię coś dla kogoś, daję coś komuś nie oczekując niczego w zamian a ludzie się temu dziwią xd Mój blog ma..hm, jeśli wliczyć tylko czas w którym pisałam to około 2 lata, a nigdy nie współpracowałam z żadną firmą i na razie nie zamierzam. Ciekawi mnie jaka będę w przyszłości, ale przyszłość mnie przeraża, więc rzadko o niej myślę..

    http://complywithyourdreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawe post :)
    http://karolina-kina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja uwazam podobnie jak Ty i nie lubie jesieni. Ale jednak stajac sie doroslejsza raczej odkrywam nowe wartosci. Bezinteresownosc moze i zanika ale to przez to ze umiera w nas tez ta mlodziencza naiwnosc :-) podoba mi sie u Ciebie,z przyjemnoscia obserwuje :)

    http://xavilove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja uwielbiam każdą porę roku, bo jak by się nad tym zastanowić to każda pora roku jest po coś. Dlatego ma swoje dobre i złe strony każda.
    Ja dużo rzeczy pamiętam z dzieciństwa bo było ono cudowne, nigdy nie wyśmiewałam dzieci innych wyznających sobie miłość ;p ale to może inne pokolenie ;) Czasami wracam do dziecięcych chwil i nawet je wdrażam w życie takie lepienie bałwana to fantastyczna zabawa, nie tylko dla mnie ale też i dla partnera, śmiechu jest masę ;) Często tulę rodziców i mówię im że ich kocham. Niektóre nawyki nigdy nie przeminą i dobrze, bo czym skorupka za młodu...

    OdpowiedzUsuń
  30. Co do początku zaczniesz potem leci pięknie :D

    http://czekolaadowanuutii.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  31. świetny blog ! ♥
    Jestem u Ciebie chyba po raz pierwszy prawda? I na pewno nie ostatni :)
    w wolnej chwili zapraszam do mnie ;*

    OdpowiedzUsuń
  32. Mega podoba mi się twój szablon

    I styl pisania też masz bardzo ciekawy

    Może obserwacja za obserwację?

    Jeśli się zgadzasz zacznij, napisz u mnie "obserwuję" na końcu komentarza, a ja się odwdzięczę

    MÓJ BLOG ♥ KLIK

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciekawy post :)

    Zapraszam do siebie do czytania, komentowania czy obserwowania :)
    http://amorteencja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Strasznie mi się u ciebie spodobało. Super piszesz, masz fajny wygląd bloga i ogólnie tu u ciebie tak miło :D
    Obserwuję ♥

    http://allexandrablog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. W końcu... Fajnie jest przeczytać coś innego :) Bardzo ciekawy pomysł na post ! :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie,
    rzetelne-recenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  36. Aż łezka mi się w oku zakręciła.

    http://sabrinka123.blogspot.com/2014/11/kino.html

    OdpowiedzUsuń
  37. Szczera prawda ;). Dorosłość nikogo nie ominie, a niestety dawne rzeczy, które wydawałyby się super z wiekiem straciły na wartości.

    Zapraszam:

    juully-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Ja jakoś szczególnie nie czuję się doroślejsza. Wiadomo, pewne poglądy się zmieniają, ale dalej potrafią cieszyć mnie małe rzeczy.
    ✄ blog

    OdpowiedzUsuń
  39. Super wpis i fotki:-) Jasne ja juz obserwuje i zapraszam do siebie:

    http://nataliazarzycka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. Świetny blog. Bardzo mądrze i ciekawie piszesz, na pewno będę tu często wpadać :*

    http://mygardenofimagination.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. super blog
    http://i-love-you-for-it.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  42. świetny blog! będę zaglądała tutaj częściej! ;*
    zapraszam do siebie i liczę na rewanż! http://martha33.blogspot.com/#_=_

    OdpowiedzUsuń
  43. sympatyczna buzia :)
    ciekawy wpis, zajrzę częściej, pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo Was proszę o pozostawienie komentarza - to bardzo motywuje do dlaszego pisania, a Wam zajmie najwyżej dwie minuty :-)